17 Mart 2013 Pazar

AYVA TATLISI



Ayva ile tanışmamız bu kışa denk geliyor ve tanıştığımızdan beri de ayrılmaz ikili olduk diyebilirim :) Görünen o ki birlikteliğimizde çoook uzun seneler sürecek :)
 
Şaka bir yana gerçektende de ayva ile bu sene bir sürü şey yaptım ve her yaptığım şeyden de en üst düzeyde memnun kaldım. Ayvayı kullanarak yaptığım herşeyden sonra da şu cümleyi kullandım : “Bugüne kadar ben niye yapmamışım ki!!!”  

Bu seneye işe ayva reçelini yapmakla başladım ve bol bol reçel yaptım. Ardından marmelat yapmaya karar verdim ve marmelatı da açıkçası stok yaptım diyebilirim. Marmelatı bu kadar çok yapmamdaki sebep de  keklerde, kurabiyelerde, pastalarda kısacası tatlılarda ayva marmelatını bolca kullanacak olmamdan kaynaklanıyor. Son olarak da aşağıda gördüğünüz ayva tatlısını denedim.

Aşağıdaki tarifle ilgili söylenecek pek çok şey yok. Sadece birçoğunuzun bildiğini düşündüğüm kabukları ve çekirdekleri niçin kullandığımızı belirteyim. Kabukları şerbete kıvam vermesi, çekirdekleri renk vermesi, aynı şekilde tarçını da ayvamıza renk ve lezzet vermesi için kullanıyoruz.

Bu kadar bereketli, lezzettli ve bir çok yerde kulllabileceğiniz ayvayı bol bol tüketmenizi ve yaz için de bol bol reçel, marmelat olarak stok yapmanızı şiddetle öneriyorum :)

Malzemeler :
  • 5 adet ayva
  • 2,5 su bardağı şeker
  • 2,5 su bardağı su
  • 3 adet karanfil
  • 2 adet çubuk tarçın
  • Yarım limon suyu
Yapılışı :
  • Ayvaları soyun ve ortadan ikiye ayırın.
  • Ayvaların kabuklarını (temiz olan kabukları) ve çekirdeklerini bir kenara ayırın.
  • Yayvan bir tencereye ayvalarınızı dizin. Tencerenin içine suyu, karanfili, tarçını, ayva kabuklarını ve çekirdeklerini de ekleyerek, en kısık ateşte ayvalar yumuşayıncaya kadar pişirin.
  • Ayvalar yumuşadıktan sonra şekeri ekleyin ve bir yarım saat kadar daha pişirin.
  • En son limon suyunu ekleyerek 2-3 dakika daha kaynatın ve ocağın altını kapatın.
  • Pişen ayvalarınızı başka bir tabağa alarak üzerlerine 3-4 yemek kaşığı şerbeti gezdirin.
  • Kalan ayva şerbetini ve kabukları kahvaltıda reçel olarak tüketebilirsiniz. (Ben bunları hiçbir zaman atmıyorum. Şayet şerbetiniz fazlasıyla kek yaparken de bu şerbeti kullanabilirsiniz).
  • Ayva tatlınızı servis edeceğiniz zaman kaymak ve ceviz ekleyebilirsiniz.
  • Afiyet olsun...


1 yorum:

Sevtap dedi ki...

Tatlınızı denedim, gerçekten de çok güzel ve çok hafif oldu. Tarif için teşekkürler..