6 Ocak 2013 Pazar

AYVA REÇELİ




İtiraf etmeliyimki ayva reçelini bu seneye kadar hiç yapmamıştım. Çilek, kayısı, şeftali, böğürtlen, kızılcık, erik ...vb. birçok meyvenin reçelini yapmama ve keyifle yememize rağmen nedense ayva reçeli hiç aklıma gelmemişti. Sanırım ayvayı meyve olarak da pek tüketmemizden kaynaklanıyor bu durum.  Ama şu an neden ben bunun reçelini hiç yapmadım diye hayıflanıyorum kendime. Ayva reçelinin bu kadar güzel olacağını hiç  tahmin etmemiştim. Şimdi ise toplamda  4 kilo kadar reçel yaptım ve daha da yapacağım, hem afiyetle yiyeceğim ve hem de eşe dosta vereceğim :)

Ben açıkçası reçelleri kaymakla yemeği çok seviyorum. Ayva reçeli ise kaymakla bir başka güzel oluyor, tavsiye edilir!!!

Hem bu kadar faydalı hem de bu kadar bol ve ucuz iken ayvayı bol bol tüketmenizi ve bol bol da reçel yapmanızı öneririm.

Malzemeler :
  • 2 kg ayva
  • 1,5 kg şeker
  • 1 adet küçük-ince  tarçın çubuğu (yarısı da olabilir)
  • 2 adet karanfil
  • 3 su bardağı su
  • Yeteri kadar su ve yarım limon suyu ( Ayvaların kararmaması için bekleteceğimiz su)
Yapılışı :
  • Derin bir kaba bolca su koyup, içine limon suyu sıkın. Ayvaların kararması için ayvaları hazırlarken bu suda bekleteceğiz.
  • Ayvaların kabuklarını soyun ve çekirdeklerini ayırın. Ayvaların tüm çekirdeklerini ve 2-3 adet ayvanın kabuğunu (temiz-çürüksüz kısımlarını) bir kenara alın.
  • Soyduğunuz ayvaları küçük küpler halinde doğrayın ve tekrar limonlu suya koyun. Ayvaların kabuklarını da bu suya koyun.
  • 2 su bardağı suyu derin bir tencereye koyarak, içine ayvaları, ayva kabuklarını, çekirdeklerini, karanfili ve tarçın çubuğunu ekleyin. Ayvalar hafif  yumuşayana kadar pişirin.
  • Ayvalar yumuşadıktan sonra şekeri de ekleyin ve reçeliniz kıvam alana kadar kısık ateşte uzunca bir süre kaynatın.
  • Reçeliniz kıvam aldıktan sonra içine limon suyunu ekleyin ve 5-10 dakika daha kaynatın.
  • Reçelinizin kıvamını anlamak için bir çay tabağına 1 çorba kaşığı damlatarak soğumasını bekleyin, soğuduktan sonra koyulaşmışsa reçeliniz hazırdır.
  • Afiyet olsun...

Özlemin Notu : Reçelinizi şayet yaza saklayacaksanız sıcak sıcak kavanozlara doldurun ve ağzını sıkıca kapatıp, ters çevirin. Bu şekilde yapmanız reçelinizin küflenmesini önleyecektir.  Yok ben bu reçeli bu kış bitiririm derseniz, soğuduktan sonra kavanozlara doldurabilirsiniz.  Reçeliniz soğudunda daha da koyulaşacaktır.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Receli yedigim icin tadi mukemmel diyebilirim. sunum zaten harika. Ellerine saglik Ozlem. Tariflerin devamini merakla bekliyorum.