7 Ocak 2014 Salı

ÇİKOLATALI MUFFİN



En son yazdığım tarifin tarihine bakınca ne kadarda ara vermişim dedim kendi kendime ve çok üzüldüm. Halbuki bloğuma yeni bir tarif eklemek beni ne kadar da mutlu ediyor:)

Önceliğim bu blog olacaktı ama gelin görünki diğer işlerden bloğa zaman ayırmaya fırsatım kalmadı. Neyse lafı çok uzatmayıp, açığı kapamak için bir an önce tariflerime geri döneyim :) Çocukların ve elbette biz büyüklerin severek yediği çikolatalı muffinle başlıyorum tariflerime. Özellikle sunumunun şık ve tek porsiyon halinde olmasından dolayı son zamanlarda kek yerine bu muffini tercih eder oldum.  

Bu muffinleri çok sık yaptığım için lezzeti ve yumuşaklığı hakkında size garanti verebilirim. Tarifin tutmama ihtimali yok yani!  Çok mu iddialı oldu ne :)))

Bu resimde muffinlerin arasına düğme çikolata eklemiştim, ondan böyle çatlak patlak:)

Malzemeler :
  • 2 yumurta
  • 2/3 su bardağı şeker
  • 1/3 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 2 su bardağı un
  • 3 yemek kaşığı kakao (dolu dolu)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • ½ çay kaşığı tuz
  • ½ çay kaşığı karbonat
  • Damla çikolata
  • Düğme çikolata ya da parça çikolata

Hazırlanışı :
  • Yumurta ve şekerleri derin bir kapta çırpın.
  • Sütü ekleyerek tekrar çırpın.
  • Yağı ekleyin ve tekar çırpın.
  • Un, kakao, kabartma tozu, vanilya, karbonat ve tuzu ayrı bir kapta elekten geçirin ve homojene olacak şekilde karıştırın.
  • Daha sonra bu karışımı sıvı karışıma ekleyerek mikserle 3-5 dakika tekrar çırpın.
  • Karışımı muffin kağıtlarına, bir parmak boşluk kalacak şekilde dökün. Varsa arasına parça çikolata veya düğme çikolata ekleyin.
  • Üzerine damla çikolata ekleyin.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20-25 dakika pişirin.
  • Afiyet olsun...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

mükemmel bir tRİF lezzeti v kabarması bencede garanti 10. kez yapıyouz herkese şiddetle öneririm.Teşekkürler özlem hanım