19 Ocak 2013 Cumartesi

ÇİKOLATALI İNCİR TATLISI


İncir tatlısını ne zamandır yazmak istiyordum ama her zamanki gibi fotoğraf sıkıntısı çektiğim için şimdiye kaldı tarifi yayınlamam. Bu tatlıya açıkçası birçok yemekte olduğu gibi evlendikten sonra başladım. Herşey annemin Sofra kitabına el koymamla başlıyor. İnanın evlendikten sonra bu kitabı çok kullandım, hem de severek. İşte aşağıdaki tarif de bu kitaptan, ben sadece ölçüleri biraz değiştirdim.  

Hem çok sağlıklı hem de enerjisi bol bir tatlı incir tatlısı. Kuru incirin taze incirden daha faydalı olduğunu bilmeyenimiz yoktur. Hal böyle olunca canınız tatlı çektiğinde ister hemen bu haliyle tüketin isterseniz de bir yarım saatinizi ayırarak tatlıya dönüştürün. Ani misafirler için de pratik bir tatlı, evinizde incir ve ceviziniz olsun yeter ki.

Ben genellikle incir tatlısını sade yapıyorum ama çikolatalı şekliyle de denemenizi isterim. İster kaymakla, ister dondurmayla , ister çikolatayla, isterseniz de sade servis edin, inanın her haliyle çok güzel..

Unutmadan şunu da belirteyim, incir zaten tatlı, bir de şekerli suyla kaynatmamız daha tatlı olmamız mı diye düşünenler varsa aranızda , ki ben ilk yaptığımda öyle düşünüyordum,  cevabım kesinlikle hayır olacaktır. Hatta bırakın daha tatlı olmasını daha hafif bile oluyor. Deneyin ve görün :)

Malzemeler :
  • ½ kg kuru incir (Yaklaşık 30 adet)
  • 2 su bardağı su
  • 1 su bardağından bir parmak eksik şeker
  • 1,5 su bardağı ceviz içi
Üzeri için :
  • Çikolata
  • Kaymak

Yapılışı :
  • İncirleri yıkadıktan sonra yayvan bir tencereye dizin.
  • Üzerine  suyu ekleyin.
  • Orta hararetli ocakta 15 dakika kadar pişirin.
  • Ocağın altını kapadıktan sonra incirleri bir süzgeç yardımıyla alın ve bir tabağa yerleştirin. (Kalan şerbeti kek veya pasta yapımı için de kullanabilirsiniz).
  • İncirler soğuduktan sonra incirlerin saplarını kesin.
  • Saplarını kestiğiniz yeri açarak, içlerine iki üç iri parçaya ayırdığınız cevizleri yerleştirin.
  • Çikolatanızı benmari usulü erittikten sonra incirlerin üzerine dökün.
  • Buzdolabında yarım saat soğuttuktan sonra kaymakla birlikte servis edebilirsiniz.
  • Afiyet olsun... 


1 yorum:

Adsız dedi ki...

eline sağlık:)