11 Eylül 2012 Salı

TAHİNLİ CEVİZLİ KEK



Canım bugün birden kek çekti, o kadarda kek hastası olmama rağmen tutturdum kek yapacağım diye. Islak kek mi, çaylı kek mi diye kakolu keklere yönelmişken, birden tahinli kek geliverdi aklıma. Daha önce tahinli kurabiye denemiştim  ve çok güzel olmuştu. Niçin tahinli kek yapmadım bugüne kadar dedim kendi kendime ve hemen kalktım, kendime tahinli kek yaptım :)

Normalde burada bir çok kez yapıp olumlu sonuçlar aldığım tarifleri yayınlamaya çalışıyorum. Ancak bu keki ilk defa deneme rağmen çok hoşuma gitti ve dayanamayıp yayınlamaya karar verdim. Biraz netten araştırıp, çok farklı ölçüler görünce, en iyisi normal kek tarifime tahin eklesem de olur dedim ve aşağıdaki tarif çıktı ortaya :)

Malzemeler :                                                  
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker (Tatlı seviyorsanız yarım su bardağı da ekleyebilirsiniz)
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı tahin
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik sıvıyağ
  • 1 su bardağı dövülmüş ceviz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 su bardağı un
Yapılışı :
  • Yumurtaları bir kapta çırptıktan sonra, şekeri de ekleyip iyice çırpın. (Bir yandan fırınızı 180 derece de açın)
  • Sırasıyla süt, sıvıyağ ve tahini ekleyin. Her malzemeyi eklerken biraz çırpın.
  • Cevizi de ekleyip karıştırın.
  • En son unu ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin ve iyice çırpın.
  • Sıvıyağ ile kalıbınızı güzelce yağlayın ve malzemenizi boşaltın.
  • Önceden 180 derecede ısıttığınız fırına ekleyin.
  • Üstü iyice kabardıktan sonra derecinizi isterseniz 170 dereceye düşürebilirsiniz.
  • Kürdanla pişip pişmediğini kontrol edin.

Özlemin Notu : İlk 20 dakika fırının kapağını sakın açmayın, kabaran kekiniz birden sönebilir :)

Hiç yorum yok: