9 Eylül 2012 Pazar

FIRIN SÜTLAÇ




Sonunda sütlaçta standardı yakaladım sanırım:)))

Hepimizin en az bir kere başına geldiği, sütlaçla ilgili 3 temel problemimiz olduğunu düşünüyorum. Bu problemleri  ben çok sulu, çok katı veya  pilav kıvamı olarak adlandırıyorum:) Benim ise en sık karşılaştığım sorun sütlacın çok sulu olma durumuydu:) Nedense o istenen kıvamı yakalamanın pek de kolay olmadığını anladım zamanla.  Deneye deneye  kendimce bir standart yakaladım ve paylaşmaya karar verdim.

İşte benim fırın sütlacım ;

Malzemeler :
  • 1 kahve fincanı pirinç
  • 1,5 litre süt
  • 1,5 su bardağı şeker ( Çok tatlı sevmiyorsanız  1 bardakta yeterli olacaktır)
  • 2 yemek kaşığı  pirinç unu
  • 2 yemek kaşığı  buğday nişastası
  • 1 su bardağı süt ( Nişasta ve buğdayı açmak için)
Üzeri için :
  • 1 yumurta
Yapılışı :
  • Pirinçi ayıklayıp yıkadıktan sonra, küçük bir tencerede üzerine  1 su bardağı su ve yarım su bardağı süt ekleyerek, haşlayın. (Pirinçler hemen hemen suyunu çekecektir)
  • Bir yandan 1,5 litre süt ile şekeri  tencereye koyarak  karıştırın. 
  • Bir tarafta 1 su bardağı süt ile pirinç unu ve nişastayı açın.
  • Süt kaynamaya başladıktan sonra  açtığınız bu karışımı ekleyin ve ocağın altını kısarak yaklaşık 10 dakika daha kaynatın. (Ara ara karıştırmayı unutmayın ki dibi tutmasın)
  • Sütlaçtan bir kase ayırarak, kalanları kaplara paylaştırın.
  • Bir kapta yumurtas sarısını çırpıp, ayırdığınız bir kase sütlaca yavaş yavaş karıştırarak ekleyin. Bunu da sütlaçların üzerine paylaştırın.
  • Son olarak bir tepsiye sütlaçların yarısına gelecek kadar su ekleyip, sütlaç kaselerini yerleştirin.
  • Önceden ısıtılmış 200 derece fırına sütaçları yerleştirin.( Fırınınızın sadece üst bölümünü çalıştırmanız yeterli olacaktır.)



Bu vesile ile annemin çeyizim için verdiği tepsi örtüsünüde kullanmış oldum:)Sütlaçları üzeri kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok: