31 Ağustos 2012 Cuma

SOĞUK ÇORBA / AYRAN ÇORBASI / YAZ ÇORBASI



Hangi yöreye ait bir çorbadır bilemiyorum ama  baba tarafından (Erzincan)öğrendiğim ve sıcaklarda kana kana içtiğim bir çorbadır soğuk çorba.  Hatta dışarıdaysam ve evdede soğuk çorba varsa, onun hayali ile eve gelirim:) Sonrasında da serinlediğimi hissederim :) 

Bu çorba için bence söylenecek fazla söz yok,  yazın en ferahlatıcı  ve  yapılışı en kolay çorbası bence …
Burada özellikle belirtmek istediğim tek şey buğdayı bir  gece önceden ıslatmanıza hiç mi hiç gerek yok.  Aklınıza geldiği an buğdayları pişirip yapabilirsiniz.  Eğer vaktim var ve ben buğdayı  ıslatmadan yapmam diyorsanız size kalmış :)

Bir de bu çorbayı ben burada sadece buğday ile yaptım, bu şekilde çok sevdiğim için genellikle böyle yapıyorum.  Buna haşlanmış nohut  ya da mısır ekleyerek de yapabilirsiniz.
Gelelim tarife…


Malzemeler
  • ½ su bardağı aşurelik buğday
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Yoğurt
  • Nane
  • Tuz
  • Soğuk su

Yapılışı :
  • Buğdayı bir tencereye koyun ve  üzerini bir parmak geçecek kadar su ekleyin.
  • Su kaynamaya başladıktan sonra 3-4 dakika daha kaynatın ve buğdayı süzün. (Bu işlem özellikle buğdayın beyaz kalması için yapılır).
  • Buğdayı tekrar tencereye koyarak, üzerini 2 parmak geçecek kadar sıcak su ekleyin ve buğday yumuşayana kadar kaynatın. (Soğuk su lezzetini azaltabilir, o yüzden kaynamış su eklerseniz iyi olur).
  • Yoğurdu koyu bir ayran kıvamında soğuk su ile hazırlayın.
  • Yoğurdun içine buğday, zeytinyağı, tuz ve bol naneyi ekleyin.
  • Çorbanız artık servise hazır….
NOT : Çorbayı kalabalık bir grup için yapacaksanız 1 su bardağı da haşlayabilirsiniz. Bu tariften rahatlıkta 8-10 kişilik  çorba çıkıyor. Siz kişi sayısınıza göre yoğurdu ayarlayıp, içine buğdayı katabilirsiniz. Yalnız yiyeyeceğiniz kadar buğdayı yoğurda katın. Kalanı buzdolabında saklayıp, ertesi gün tekrar aynı işlemleri yaparsanız, çorbayı taze taze tüketmiş olursunuz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: